ბლოგი ეძღვნება საღვთისმეტყველო და ისტორიულ საკითხებს

Wednesday, 11 January 2017

ნეტარი თეოდორიტე კვირინელი ღმერთის ხილვის შესახებ

ნეტარი თეოდორიტე კვირინელის მოსაზრებანი ღვთაებრივი ბუნების შეცნობის და ხილვის შესახებ

წმინდა წერილში ხშირად გხვდება ადგილები, სადაც ღმერთის ადამიანს ეცხადება.

მაგალითად, შესაქმის წიგნში ღმერთი ეცხადება აბრაამს მამრეს ხესთან; წინასწარმეტყველ ესაიას ეცხადება უფალი ტახტზე მჯდომი, უფალი ეცხადებოდა დანიელსაც და იეზეკიელსაც და მოსესაც. გამოდის რომ ადამიანთათვის ხილული იყო ღვთაებრივი ბუნება?

და ჰრქუა უფალმან მოსეს: ვერ ძალ-გიც პირისა ჩემისა ხილვად, რამეთუ არა არს კაცი, რთმელმან იხილა პირი ჩემი და ცხონდა. (გამოსვლათა 33:20)

თუ ეს ასეა, მაშინ რა იხილეს მოსემ, ესაიამ და სხვებმა?

ნეტარი თეოდორიტე კვირინელის მიხედვით, კაცთმოყვარე უფალი ადამიანებს ეცხადება იმ საზომით, რამდენსაც ის ადამიანები დაიტევენ მისი ხილვის შესაძლებლობების მიხედვით.

და ვთქუა წინაწარმეტყველთა მიმართ, და მე ხილვანი განვამრავლენ, ჴელსა შორის წინაწარ-მეტყუელთასა ვემსგავსე. (ოსია 12:10)

ნახსენებია სიტყვა "ვემსგავსე", დამსგავსება კი ნამდვილთან დაახლოებას ნიშნავს, მსგავსება თავად ხილულ საგანს ხომ არ ნიშნავს. თეოდორიტე კვირინელს მეფის პორტრეტის რეალურ მეფესთან შედარების მაგალითი მოაქვს.პორტრეტი მეფის ბუნებას ხომ არ წარმოადგენს.

ანგელოზებთან დაკავშირებით ნეტარი ტეოდორიტე ამბობს, რომ მათთვისაც  უხილავია ღმერთის არსი, რომ ისინი მხოლოდ ღმრთის დიდებას ხედავენ.


No comments:

Post a Comment