ბლოგი ეძღვნება საღვთისმეტყველო და ისტორიულ საკითხებს

Monday, 30 January 2017

წმინდა ზიარება - პური და ღვინო


სხვადასხვა წესის ეკლესიას წმ.ევრაქისტიის სხვადასხვა ჩვეულებით ხელმძღვანელობს.

ამ ჩვეულებებზე  მრავალწლიანი პოლემიკა იმართებოდა დასავლეთის და აღმოსავლეთის, ქალკედონიტური თუ ანტიქალკედონიტური ქრისტოლოგიის მქონე ეკლესიებს შორის.


რომის და კონსტანტინეპოლის საყდრებს შორის  დაპირისპირების მთავარი მიზეზი 1054 წელს ზუსტად ევქარისტიის წესი იყო. ქვემოთ ჩამოვწერ სხვადასხვა ეკლესიების სხვადასხვა ჩვეულებას ზიარებასთან დაკავშირებით.


მართლმადიდებლური ეკლესიები ( ბიზანტიური წესი, 14 ავტოკეფალური ეკლესია)

აღმოსავლური კათოლიკური ეკლესიები  (ბიზანტიური წესი, უნიატური ეკლესიები)

კოპტური მართლმადიდებლური ეკლესია (ალექსანდრიული წესი, მონოფიზიტური)

სირიის მართლმადიდებლური (იაკობიტური) ეკლესია (ანტიოქიური წესი, მონოფიზიტური)

ასურეთის აღმოსავლეთის ეკლესია (ქალდეურ-სპარსული წესი, ნესტორიულ-დიოფიზიტური)

პური - აფუებული, ღვინო + წყალი (" მდუღარება")

(კანონისტის ბალსამონის მიხედვით, ქართული მართლმადიდებლური ეკლესიის უძველესს წესს წარმოადგენდა  ღვინოს  "მდუღარების" გარეშე გამოყენება. რაც VI მსოფლიო კრებაზე აღინიშნა და მოწონებულ არ იქნა)

ლათინური კათოლიკური ეკლესია (ლათინური წესი)
მარონიტული კათოლიკური ეკლესია  ( ანტიოქიური წესი, უნიატური)
სირიულ-მალაბარული კათოლიკური ეკლესია (ანტიოქიური წესი, უნიატური)
ასურეთის ქალდეის კათოლიკური ეკლესია (ქალდეურ-სპარსული წესი, უნიატური)


პური - უსაფუარო, ღვინო + წყალი

სომხური სამოციქულო ეკლესია (სომხური წესი, მონოფიზიტური)
სომხური კათოლიკური ეკლესია (სომხური წესი, უნიატური)

პური - უსაფუარო, ღვინო  წყალგაურეველი






No comments:

Post a Comment