ქრისტოლოგიის საკითხებში ერთერთი ავტორიტეტული მამაა წმ.თეოდორიტე კვირინელი, რომელმაც თავისი ძირითადი სწავლება მაცხოვრის ორი ბუნების შესახებ თხზულებაში "ერანისტი" ჩამოაყალიბა. წმ.თეოდორიტე კვირინელს მიეწერება აგრეთვე მეოთხე მსოფლიო კრების - ქალკედონის კრების (451წ) მიერ მიღებული ოროსის ავტორობა (ან თანაავტორობა).
ესე იგი, ღვთაებრივმა ლოგოსმა (სიტყვამ) მიიღო უჰიპოსტასო ადამიანური ბუნება.
შეცდომაა, როდესაც ვამბობთ რომ ქრისტეს აქვს ადამიანური ჰიპოსტასი. ქრისტეს აქვს ღვთაებრივი სიტყვის - ლოგოსის ჰიპოსტასი.
****
მონოფიზიტური ქრისტოლოგია იმით განსხვავდება ქალკედონიტური ქრისტოლოგიისგან, რომ მონოფიზიტებისთვის. - ლოგოსმა მიიღო ადამიანური ბუნება და ერთ ღმერთკაცობრივ ჰიპოსტასად ჩემოყალიბდა, ერთიანი ღმერთკაცობრივი ბუნებით, ნებით და მოქმედებით. ამით ირღვევა ქრისტიანული ტრიადოლოგია, როდესაც ლოგოსის ჰიპოსტასი გარდაიქცევა ღმერთკაცის ჰიპოსტასად..
No comments:
Post a Comment